30. jaan 2014

Pajalapipäev

Pajalapid on tarvilikud asjad ühe pisukese veaga. Kui nood on liialt peenelt tehtud, ei raatsita tavaliselt pajalappe kasutusele võtta ja aetakse oma kuumemad köögitööd ikka käterätiga ära. Sellised lihtsad, praktilised asjad otsustasin omale õmmelda sest ühed pajalapid juba seisavad nagisse riputatuna mulle enesele vaatamiseks.
Kõigepealt õmblesin omale kalaga pajalapid. Muster novembrikuu Maretis.


Siis  kuldkalaga pajalapid, juhuks, kui esimesi ei raatsi kasutada.


Siis pajalapid oma kallitele sõpradele külakostiks. Jah, ainult lapitaja võib viia teisele lapitajale kingituseks lapitehnikas asju.



Lõpuks olin juba sellises hoos, et oleks võinud veelgi teha, ainult pajalapipäev lõppes enne otsa.
Ahjaa! Mõnda aega tagasi oli mul probleem, kuidas saada vabakäe tikandiks mustrit riidele. Kopeer jätab ju jälgi, ja kui veidi mööda õmmelda... Noh, ja kui ei ole veel nii arenenud, et lihtsalt õmblusmasinaga joonistama hakata.


 Avastasin, (kindlalt on keegi enne mind seda juba avastanud), et õmmelda saab suurepäraselt läbi paberi. Sellisel juhul asendab ta ka tugevdusriiet. Tikin mustri ette, ning sikutan hästi käriseva ning õhukese paberi ära. Nokkimist veidi on, aga palju parem, kui kopeeri jälgede pärast muretseda. On olemas ka vees sulav paber, millele saab printida, aga selleks tuleb töö hiljem ära pesta ning tulemus on kuidagi pudrune.


2 kommentaari:

Kadri Kivistik ütles ...

Minu omad ka! :P Oi, kuidas mulle need meeldivad. Ma ei raatsi neid kasutadagi juu.. Lembe omad on ka nii ilusad! Selle paberi nipi ma jätan meelde :P Aitäh!

Anonüümne ütles ...

Ja on olemas ka pliiats, mis riidele joonistamisel paari tunni pärast kaob:)
Tööd on Sul väga kenad, edu!