22. jaan 2014

Maailmaparandusprojekt

Kui Undukas (http://www.kadristik.net/rõivaste uuendamisprojekti Isetegijas välja käis, plaksutasin rõõmust käsi. Kui minu riidekappi piiluda, siis üle poole asjadest on taaskasutus, mis tehtud minu juurde veetud hilpudest ning mille head inimesed oleksid muidu ära visanud. Peale selle ei suuda ma taaskasutuspoes mööda minna huvitavatest materjalidest ja nõnda on säärast kraami mu õmblustuppa sattunud arutu hulk.


 See flanellist köögikatakittel on minu ämmalt ning toodud eesmärgil: Näe, lapsuke, soe asi, pane külmaga selga. Peale soojuse köitis mind kanga muster, aga kitli tegumood ei kannatanud kriitikat.
  Ja nõnda sai kitlist veidi lustakas kantrihõnguline pluus. Miksisin seda sõbranna toodud teksasest lasteseelikuga. Seelikut oli keegi (ilmselt mina) juba veidi retsinud, nii et pilti ei hakanud tegema. Tegumood pärit burda 8/2009.




 Ma olen endalt mõnikord küsinud (teised on seda minult palju rohkem küsinud), et mis mul viga on, et säärast kaltsu korjan. Olen ma segane või mingi jubeda prahikorjamishaiguse küüsi langenud, et selliseid kolehilpe minema ei viska, kuna originaalkujul neid nagunii kanda ei saa. Tundub, et päris hull ma siiski ei ole, vaid ainult kangahull. Mulle tohutult meeldivad kangad, ja  lähenen igale kaltsule nagu skulptor kivikamakale. See on ääretult põnev, ja ega ma ise ka  tea, mis välja tuleb. Ei ole olemas mõtetuid ega koledaid kangaid. Aeg- ajalt on lihtsalt vähe fantaasiat. Ka massmoest läinud ning muidu jubehilbud on ju kellegi töö, maakera resurss, mida tänapäeval põrmugi ei väärtustata.


  Pealegi, kõik lapitajad ja taaskasutajad on nagu tarbimisühiskonna sanitarid ja kes siis ei tahaks maailma päästa.

5 kommentaari:

Kadri Kivistik ütles ...

Mulle meeldib su jutt :) Ma tunnen kohe paremini selle peale. Ja su pluus on nii mõnusalt värvirohke ja pilkupüüdev! Viska see nüüd Isetegijas värskendamise teemasse ka üles! Varsti näeme!

Kuukirjutaja teeb ja toimetab ütles ...

Ma mõtlen just samamoodi. Viimastel aastatel on päris kangapoest väga vähe materjali toodud. Taaskasutusena sündinud asjad on kuidagi pehmemad, neis on rohkem elu. Ja nad on ka "uute" rõivastena kandjale armsamad. Ainueksemplarid on nad niigi :)

Kuukirjutaja teeb ja toimetab ütles ...
Autor on selle kommentaari eemaldanud.
Anonüümne ütles ...

Fantastiline tulemus!

Anonüümne ütles ...

Väga lahe tulemus!!
Ja ära tunne end pahasti selle "kangasõltuvuse" pärast...mina ei saa lõngapoest normaalselt mööda minna...isegi kui olen kodus endale lubanud, et sel korral lõnga ei osta...:P Vaatama pean ikka, et mida uut...ja mis hinnaga...tütar sikutab mind mõnikord ära...siis ma ei osta.:P Igal omad nõrkused.
Edu Sulle. Jään Su toimetamisi jälgima.
Kungla rahvas /IT-s/